Besøk fra Beijing

Jerikobakken

Mandag hadde skolen besøk av representanter fra arrangementskomiteen for Beijing OL 2022. De er i Norge for å lære mer hvordan vi legger til rette for at barn og ungdom skal lære seg å gå på ski og være aktive ute. Jeriko fikk forespørsel om å ta imot besøk på bakgrunn av samarbeidet vi har med skigruppa i Lindeberg Sportsklubb om Jerikobakken. I lett snødryss viste elevrådsstyret representantene Jerikobakken, uteboden til AKS med utstyr og akebakken, og fortalte sammen med rektor og AKS-leder om hvordan en typisk vinterdag kan se ut på Jeriko skole og AKS. De fortalte også om hvor godt tilrettelagt det er for barn i nærområdet å benytte bakken etter skoletid og i helger. Representantene fra Kina var imponert over at skolen og AKS legger til rette for at alle elever skal få erfaring med ski og skøyter, og de stilte mange spørsmål underveis. De fortalte også at de ønsker å knytte bånd mellom skoler i Beijing og Oslo, slik at man kan være vennskapsskoler og inspirere hverandre til enda mer aktivitet ute om vinteren. Kanskje er vi så heldige at vi blir plukket ut til å få en vennskapsskole i Beijing?