III. Fysisk aktivitet

ikon

Fysisk aktivitet fremmer elevenes motoriske kompetanse, konsentrasjonsevne, mestringsfølelse, selvtillit og psykiske helse. Elevene må daglig ha fysisk aktivitet, ute og inne. Nærmiljø og nærområder benyttes til fysisk aktivitet, og AKS samarbeider med lokale aktører der dette er hensiktsmessig, og ikke medfører ekstrakostnad for de foresatte

Alfa-Omega
På denne aktiviteten har vi en time der vi gjør øvelser som knytter fysisk aktivitet til bokstav og ord. Med staffetter, samarbeidsoppgaver, A-Ball og mye annet øver vi på bokstaver, ord og begreper.

Gøy med tall

Frilek i gymsalen
Ukentlig er det muligheter for frilek i gymsalen. Da deles ofte salen i to deler og barna kan drive med alt fra basket, hoppetau, apparatsisten, rockeringer til å slenge seg i klatretauene.

Gøy i gymsalen
Med "Gøy i gymsalen" får barna en litt mer styrt gymtime der det legges opp til staffetter, stikkball og mye annet gøy.

Battle-Zone

Det morsomme samarbeidspillet Battle-Zone lærer barna både kommunikasjon, samarbeid og det å bruke lagspill for å lykkes med et klart mål. Spillet har en borrelås funksjon. Spillerne må kaste myke baller på hverandre, og hvis den setter seg fast i vesten er man ute av den runden til man blir befridd av en av sine lagkamerater.

All-idrett i Furuset Forum

I løpet av høsten og vinteren er vi i Furuset Forum der vi bruker skøytehallen og idrettshallender det blir skøyter og forskjellig ballidrett. Det er kun for påmeldte barn.

Jerikobakken

I vintersesongen januar og februar vil vi tilbringe to dager i uken i Jerikobakken der det blir muligheter å stå på alpint og lære seg for første gang. Det er mulig å låne alt av utstyr.
Det blir tilbud hver onsdag og fredag så lenge det er snø ut februar.

Ake
bakken
I vintersesongen i januar og februar vil vi ha aking som et alternativ til Jerikobakken hver onsdag og fredag.